Sunday, December 27, 2009

Triathlon Lunch

Inledde veckan med en triathlon lunch med kollega Finn Rosenqvist som har fyra IronMan underbältet samt förtroende poster i förningen Stockholm City Marathon. Vi tog en rätt lång lunch och jag tog tillfället i akt att verkligen suga ut all information och kunskap jag kunde, vilket var både insipirerande och skrämmande. Inspirerande på det sätt att jag insåg att de tider och den bakgrund jag och mina utbrytar vänner besitter är mer än tillräckliga för att kunna klara denna utmaningen (vilket jag inte helt trott tidigare) samt att upplägget med att köra en halv IronMan 2010 och en hel IronMan först 2011 är ett väldigt bra och långskiktigt upplägg. Skrämmande på det vis att jag insåg att den tränings tid Finn lägger ner är en helt annan än den jag någonsin kommer att komma i närheten av. Den gode Finn ligger på 12 timmar i veckan och upp till 15 timmar närmare inpå tävling. Jag ligger i bästa fall på 6 timmar i veckan och har svårt att se hur jag skulle kunna utöka detta nämnvärt. Tränings kvalite får bli ett honnörs ord....

Dessutom lovades jag hjälp att komma i kontakt med både sim tränare samt att jag blev rekommenderad en bra cykel affär där man kan få hjälp med cykel inställningar etc för triatholon. En kanon lunch.... //bergman

1 comment:

  1. När får man följa med till cykel affären och träffa simtränaren?

    -Limpan

    ReplyDelete