Tuesday, December 22, 2009

Tisdag 22 December

Har varit fullt upptagen med att träna så jag har inte hunnit blogga ordentligt ;-). Jag hade lagt upp lägret i Bruksvallarna som en fin KickOff för att komma igång med träningen och det har fungerat bra. Fokus kommer att vara mycket löpning under 2010 främst fram till Stockholm Marathon den 5:e Juni med genrep på GBGs-varvet den 22:a Maj. Målet är att gå under 4 timmar på Marathon och att undvika skador fram till loppet.

Jag kör Szalkai:s progam och har så här långt fokuserat på att komma ut "rätt antal" gånger i veckan, det är inte jättenoga exakt hur jag genomför passen, viktigast är att träna relativt ofta och första 2 veckorna har jag varit ute 4 ggr/vecka. Under våren kommer jag komplettera med cykel, dels för att hålla igång cykel-musklerna men även för att undvika skador.

Vi går in i juletider nu och det brukar vara en bra träningsperiod för mig, gott om tid för långa, långsamma löppass och god mat däremellan förståss.

/Basso

No comments:

Post a Comment