Friday, December 11, 2009

Strategie och Upplägg

Beslutet innebär en radikal förändring i tränings fokus men framförallt vad gäller kost och nikotin intag. Snuset får rast ett tag (jag lovar att ta upp det igen) tillsammans med godis, kakor, bullar och bröd av alla dess former det senare hoppas jag försvinner ur mitt liv för gott men jag är tyvärr säker på att våra vägar kommer att mötas igen. Utöver detta kommer jag kraftigt att dra ner på snabba kolhydrater och då framförallt de vanligaste- pasta, ris och potatis.

Min tävlingskalender 2010 och vilken jag ser som helt förebyggande aktiviteter för min IronMan lyder:

10/1 Maserloppert (42Km Skidor)
21/2 Bessermeloppet 42KM Skidor)
7/3 Vasaloppet
April/Maj Halv IronMan exkl simmning i egen regi
8/5 Kungsholmen Runt (Halv Marathon)
5/6 Stockholm Marathon
19/6 Vätternrundan
28/8 Tjörn Halv IronMan
25/9 Lidingöloppet
16/10 Tjurruset

Ovan är exklusive utbrytarnas KM tävlingar där jag hoppas kunna deltaga på samtliga. Inget är skrivet i blod och förmodligen kommer någon/några tävlingar läggas till och andra försvinna.

Jag är grymt besviken över att Stockholm Triathlon i Olympisk distans tycks vara inställd då huvudsponsorn IMG har vikt ner sig, jag kan inte hitta någon lämplig ersättare och kör då möjligen ett sprint thriathlon på Lidingö eller i Halmstad i syfte att får mer triathlon erfarenhet. Måste utbrytarna ordna en egen triathlon tävling i vettig distans?

//Fredrik


No comments:

Post a Comment