Sunday, December 20, 2009

Söndag 20 december

Vägde in på 87,6 kg i morse. Där har jag stått och stampat nu ett par månader, efter en bra minskning från 95kg. Målet är att stegvis gå ner till 80kg, med ett första delmål på 85kg till Vasan.

Dåligt med träning denna vecka, efter en ganska stark träningsperiod under hösten, med löpning och rullskidor, samt ett strålande bra skidläger för 2 veckor sedan då jag fick mina första 19 mil i benen.

Idag masade jag mig dock ut i snömodden och fick ihop ca 21km. 3,5 varv runt sjöarna i Solna/Sundbyberg med start och mål vid hemmet. Snön var hyfsat nerstampad, men man fick slita och benen blev lite stumma. Kändes emellanåt som 2 steg fram och ett tillbaka. Dock ett mycket bra pass.

NU gäller det att hålla igång rejält inför Jizerska den 10/1. Innan dess är jag inne på att springa Nyårsloppet i Vallentuna på nyårsafton innan skumpan öppnas.

Kör hårt!
-D

No comments:

Post a Comment