Wednesday, December 16, 2009

Beslutet + 1 Vecka

Lite mer än en vecka har gått sedan denna krokiga väg startade, den 7 December, vilket faktiskt var en vilodag...:-). Anledningen till denna smygstart är att jag inleder i samma takt som Anders Szalkai´s 26 veckors program för Stockholm Marathon, jag kommer under våren att snegla lite på hans 4-timmars program men göra avvikelser för att kunna förbereda mig för Vasaloppet samt att få in en del cykel träning under våren. Genom att lägga in både skidåkning och cykel i programmet räknar jag med att kunna avlasta min vänster fot som dras med en hälsporre som vägrar ge med sig.



Första vecka avlöpte fullt godkänt jag fick in två löppass, brandvägen till bommen på 39 resp 37min, dessutom fick jag på fredagen in ett mycket bra 14Km pass på rullskidor. Rullskidspasset var så bra att jag äntligen kunde friskförklara mig själv efter höstens alla sjukdomar.



Kost omläggning har gått bra, godis har bytts bort mot frukt, samt en reduktion av dom snabba kolhydraterna. Snuset lades också bort i måndags och det gick över förväntan.



Allt var dock inte bara positivt, under Lördagens samkväv med goda vänner, några glas vin, föll jag för trycket och tog en snus. Iof inget att göra något större nummer av då jag har bestämt mig för att använda min gamla snus regel - är det fest så är det fest, vilket innebär att alkohol är lika med snus. Dock hade jag räknat med att kunna hålla stången under den viktiga första veckan, trots vin intag, men det gick altså inte. Negativt var också att jag inte tränade något under hela helgen speciellt med tanke på att söndagens lucia firades med Julbord på Långbro Värdshus tillsammans med Marias släkt.



Jag tröstar mig med att 3-pass förmodligen är precis vad min kropp klarar efter denna sjukdoms höst och jag helt enkelt inte borde starta med mer.



//fredrik b

No comments:

Post a Comment