Sunday, January 10, 2010

Rapport från Tjeckien

Sitter på ett hotellrum i Prag, efter gårdagens batalj i skidspåret.

Veckan inleddes med några hyfsat tuffa pass som uppladdning inför helgen drabbning.

På Måndagen gav jag mig ut i iskyllan sent på kvällen för ett löppass på 10,5km. Gick 2.30 snabbare än senaste passet på samma sträcka.

På Tisdagen blev det 15km (3x5km) skidåkning i Ursvik på rekordtiden 1.07.27
denna tid skulle sedermera slås på Onsdagen då jag återigen körde 15km (denna gång 10+5km). Snabbt gick det och tiden gång blev 1.05.14. Formen verkar god inför Söndagen.

REsten av vecka blev det vila och lite Vitargo inför helgen.

På Söndagen gick då äntligen årets första tävling, Patria Direct Jizerska Padesatka i Liberec, Tjeckien som ingår i Worldloppet. Gick extremt bra och de 50km avverkades på 3.46.42. får se vilket led man kan få av det (troligen 6:e).

Och äntligen spöade jag Kimpa:-). Med hela 49 minuter. Utförlig rapport på Utbrytarnas hemsida kommer. Matchvikten på lördag morgon var förresten 87.6kg.

Vi hörs!

1 comment:

  1. Bra jobbat Limpan! Själv såg jag en taskig TV-produktion från loppet på TV och fick se Svärd spurta ned Alsgard, dock ingen Limpan i rutan.

    Loppet såg tufft ut men det bet väl inte på dig....

    Tar du måndagen träningsledigt nu?

    ReplyDelete