Saturday, May 8, 2010

Bra Krister!

Hade hört att vissa i gruppen tänkte köra en halvmara idag, lockande tyckte jag men insåg snart att det var för kort - det är ju ändå uthållighetsidrott vi håller på med :-)

Har lyckats få till några långpass senaste 2 veckorna, men ingenting över 2 timmar så idag var det dags. Vi hade varit i Järna och kollat på markiser till huset och jag bestämde att springa hem.

Trist väder, trist väg men jag bet ihop och körde. Efter 25 km och 2 tim 23 min så var jag hemma igen. Utvärderingen efteråt:

+ Inte ont i ben, knän eller några konstiga skoskav (brukar ha problem med detta)
+ Lyckades hålla i löpningen och sprang snabbare efterhand under passet
+ Positiva tankar under hela löpningen

- Går sakta uppför backarna tycker jag. Efter 2 timmars löpning så är varje motlut en utmaning.
- Kramp när jag skulle upp från badkaret, tyder på att musklerna fick en rejäl duving, hur känns det efter 42 km?

Har planerat in 2-3 långpass till innan Sthlm maran inklusive Göteborgsvarvet. Börjar bli grymt motiverad för maran nu faktiskt - hoppas på en härlig stämmning och äventyrskänslan när man gör ett lopp för första gången.
/KB

No comments:

Post a Comment