Monday, May 24, 2010

Bergström vs Holm 2-0

Jag börjar med det positiva först: jag slog OS-medaljören Stefan Holm för andra året i rad på Göteborgsvarvet! Det mindre positiva var att jag gjorde det på min sämsta halvmara-tid någonsin 2.02.35.

Jag säger som Bergman, ska jag dra tio topp listan på ursäkter? Hoppar över det och konstaterar att mina ben inte var helt pigga efter vårt KM på landsväg och att den stekande solen över Göteborg krävde sin tribut.

Nu ser jag fram mot dubbla distansen i Stockholm om två veckor. Då gäller följande:
1. Fräscha ben
2. Riktig kolhydratladdning
3. Luuuugn start
4. Rikligt med vätska, blir det varmt så kommer jag ta vätskebälte
5. Vit keps
6. Vitt luftigt linne

P.S Såg ni att min favorit Ivan Basso, dominerade igår på girot upp för "monster-backen" Monte Zoncolan. Grymt! D.S

No comments:

Post a Comment